Gejala anemia - Punca mereka dan Cara Rawat ia Sememangnya

Gejala anemia - Punca mereka dan Cara Rawat ia Sememangnya

Gejala anemia biasanya kulit pucat dan gusi dengan keletihan. Punca-punca boleh banyak dan pelbagai, tetapi kesannya adalah bahawa hemoglobin yang berkurangan di dalam darah anda menghalang jumlah yang betul oksigen daripada dihantar ke sel-sel anda.

Jadi, ia tidak menghairankan bahawa anda letih.

Punca-punca boleh termasuk:

makanan yang miskin
kehilangan darah yang banyak
mengambil ubat
selepas pendedahan toksin
ketidakseimbangan dalam pengeluaran sel darah anda
Rawatan yang biasa anemia adalah untuk banjir sistem anda dengan suplemen zat besi terpencil dan tiruan. Walaupun ini boleh membantu dalam jangka pendek, ia mungkin menyebabkan masalah tersendiri dalam jangka masa panjang.

Mari kita berjalan melalui apa yang perlu dilakukan untuk setiap satu daripada sebab-sebab.

Diet yang tidak sihat boleh menyebabkan pelbagai kekurangan, bukan hanya gejala anemia. Makan yang betul, makanan segar dan mengelakkan makanan diproses, akan pergi jauh untuk meningkatkan kesihatan anda secara keseluruhan.

Mengambil makanan tambahan super, seperti alga biru hijau juga boleh membantu dengan kekurangan ini.

Jika anda telah kehilangan banyak darah, anemia akan hilang apabila paras darah anda akan naik semula. Ini mungkin mengambil masa.

Jika anda mengambil ubat-ubatan, anemia dan kekurangan nutrien lain boleh timbul. Melihat kaedah perubatan homeopati profesional boleh membantu menyelesaikan ketidakseimbangan yang memerlukan anda mengambil ubat-ubatan.

Jika anda telah terdedah kepada toksin, ini mungkin memerlukan bantuan profesional. Tetapi makanan alga hijau biru super juga boleh membantu membersihkan badan anda daripada toksin.

Ketidakseimbangan sebab yang paling mungkin anemia anda. Ia boleh membantu dengan mengambil ubat homeopati Ferrum Phosphoricum. Ini boleh didapati sebagai garam tisu. Garam tisu perlu diambil kira-kira empat kali sehari. Potensi yang lebih tinggi dari farmasi homeopati, memerlukan jauh lebih sedikit dos.

Gejala anemia anda mungkin memberitahu anda untuk mengambil tindakan sekarang, sebelum perkara yang merosot.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar