Herba dalam Perubatan Alternatif Digunakan Untuk Self Rawatan-

Herba dalam Perubatan Alternatif Digunakan Untuk Self Rawatan-

Perubatan herba dianggap sebagai ubat percuma, yang menggunakan penggunaan tumbuh-tumbuhan dan ekstrak tumbuhan untuk merawat penyakit atau kecederaan. Terdapat pelbagai ubat-ubatan herba dan ubat-ubatan boleh didapati untuk merawat sebarang masalah kesihatan, kemurungan untuk selesema.

Penjelasan Herba Alternatif

Ubat yang paling biasa digunakan, termasuk yang preskripsi mahal, sebenarnya datang daripada tumbuhan. Sebagai contoh, morfin ubat tahan sakit berasal dari tumbuhan popi dan aspirin berasal dari kulit pokok willow. Digoxin, yang digunakan untuk merawat ritma jantung yang tidak teratur, diambil dari Foxglove.

Penggunaan tumbuh-tumbuhan sebagai ubat tidak terhad kepada perubatan herba tradisional. Ubat herba Cina adalah satu lagi contoh menggunakan herba dalam perubatan alternatif. Perubatan herba menggunakan pendekatan holistik untuk merawat orang keseluruhan daripada menumpukan pada gejala. Ia cuba untuk menggalakkan badan untuk memulihkan diri sendiri.

Bahagian yang berlainan dalam tumbuhan, seperti bunga, biji, daun, boleh mempunyai kesan yang berbeza pada seseorang. Herba rasa keseimbangan kimia halus di seluruh herba adalah perlu untuk kesan yang terbaik. Perubatan konvensional sering cuba untuk mengasingkan atau meniru bahan-bahan tertentu dari kilang, tetapi ubat herba tidak berusaha untuk melakukan ini.

Adakah Herba Selamat?

Sudah tentu, beberapa herba yang membantu dengan beberapa isu-isu kesihatan, tetapi ini tidak bermakna bahawa semua herba adalah selamat untuk sesiapa sahaja, pada bila-bila. Sebagai contoh, banyak herba tidak boleh digunakan semasa mengandung.

Seperti mana-mana ubat, ubat-ubat herba mungkin mempunyai kesan sampingan atau interaksi negatif dengan ubat-ubatan lain. Anda hanya perlu mula mengambil herba di bawah mata pengawasan doktor atau pakar herba, terutamanya jika anda mempunyai masalah dengan penyakit jantung, glaukoma, atau tekanan darah tinggi. Juga, epilepsi, diabetes jenis 1, dan ada yang mengancam nyawa penyakit lain tidak sesuai untuk rawatan oleh pakar herba yang. Dengan herba, jangan melebihi dos yang disyorkan.

Anda boleh mencari herba dan ubat perubatan alternatif dalam tablet, kapsul, salap, dan bentuk krim di kedai-kedai makanan kesihatan, farmasi, dan juga beberapa pasar raya. Walaupun ini boleh didapati di kaunter, ia masih idea yang baik untuk melihat pakar perubatan atau pakar herba, terutamanya jika penyakit perubatan anda adalah teruk. Berhati-hati apabila mengambil herba jika anda mengandung atau menyusukan anak. Juga, tidak membuat apa-apa perubahan dalam ubat-ubatan preskripsi semasa anda tanpa berunding dengan doktor. Ramai doktor dan Pengamal Agung akan bekerja bersama-sama herba yang.

Mesyuarat dengan Herba yang

Mesyuarat awal dengan herba yang mungkin akan berlangsung sekurang-kurangnya satu jam. Semasa ini herba berunding, teknik alternatif perubatan, kesihatan, dan sejarah perubatan dan keluarga akan dibincangkan. Anda juga boleh mengharapkan beberapa soalan kepada gaya hidup anda dan keadaan emosi lalu dan masa kini, juga.

Menggunakan herba sebagai rawatan perubatan alternatif mungkin termasuk diet dan perubahan gaya hidup serta penggunaan makanan tambahan herba. Anda mungkin akan diminta untuk mengambil beberapa herba yang berbeza yang akan disesuaikan untuk memenuhi keperluan anda. Tambahan ini boleh berada di dalam pil atau kapsul bentuk, atau boleh datang dalam pelbagai sirap, losyen, tinctures, gargles, inhalants, dan mencuci. Bergantung kepada keadaan anda dan keadaan umum kesejahteraan, anda mungkin mempunyai temujanji susulan dalam beberapa minggu, dan mungkin terus melihat yang bulanan herba selepas itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar