Tetanus - Berjaya dan Rawatan Asli

Tetanus - Berjaya dan Rawatan Asli

Tetanus boleh menjadi sekuel yang sangat serius untuk kecederaan dengan kulit yang pecah atau luka tusukan. Tetapi, semakin ia juga bermakna bahawa sistem imun anda teruk terjejas.

Apabila anda mencederakan diri sendiri dan memecahkan kulit, sentiasa ada kemungkinan mendapat jangkitan atau lebih teruk lagi, tetanus. Jika anda mengambil Arnica segera dan merasakan kelegaan daripada sakit, maka ia tidak mungkin anda akan mendapat sama ada jangkitan atau apa-apa yang lebih serius.

Jangkitan biasanya datang selepas satu objek najis telah menembusi kulit anda. Seperti dawai berduri, paku berkarat. Perkara seperti. Ini dikenali sebagai tusukan atau luka tikaman.

Hypericum adalah nombor satu ubat homeopati yang tusukan atau kesan tikaman. Dan ia tidak kira sama ada luka adalah dari beling kaca, yang menggigit haiwan atau suntikan, badan kelihatan kepada mereka semua sebagai luka tusukan.

Dorothy Shepherd, UK perang homeopati merangkap doktor, menceritakan kisah pemuda yang stabil yang telah dicucuk di tangannya dengan garpu stabil padang (baik berlumur dengan baja tidak syak lagi), dilemparkan kepadanya oleh seseorang marah pekerja bersama.

Beliau tidak mengambil tindakan selama seminggu. Apabila dia melihat dia jangkitan telah menetapkannya, bengkak lengan. Tetanus disyaki kerana sifat kecederaan, dia demam dan mula mengadu kesukaran menelan.

Beliau memberi Hypericum secara lisan dan topically. Dalam tempoh beberapa jam demam beliau telah pergi, bengkak itu hilang dan dia terpaksa menggunakan sepenuhnya tangannya dalam masa beberapa hari. Jadi Arnica, dan ubat kecederaan yang berkaitan, akan mencegah jangkitan dan Hypericum akan merawatnya. Satu nota berhati-hati.

Jika anda mengambil suntikan biasa (seperti insulin), sebaik sahaja ubat yang telah diuruskan dengan kecederaan, ia akan bergerak ke anti-yg sangat suka suntikan. Jadi berhenti apabila itu berlaku. Dan jangan segan untuk berunding dengan kaedah perubatan homeopati profesional jika anda tidak pasti tentang rawatan yang

Tidak ada komentar:

Posting Komentar